Στους 32ους Πανελλήνιους Δελφικούς Αγώνες Ποίησης, «κάτι δεν πήγε καλά». Διαβάστε την αντίδραση του φορέα της Ελληνικής Εθνικής θρησκείας.

                                                            delfi


Ο δελφικός τρίπους ως υπέρεισμα «κύρους» των παντοειδών αρνητών του.

Ανακοίνωση 335 / 23 – 6 - «2017»

Το Σαββατοκύριακο 10 - 11 Ιουνίου, διεξήχθη στους Δελφούς η τελική φάση των 32ων «Πανελλήνιων Δελφικών Αγώνων Ποίησης», που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών. Στην τελική φάση προκρίθηκαν να διαγωνισθούν 35 ποιητές με τα ποιήματά τους από τις 400 περίπου αρχικές συμμετοχές. Πρόκειται για έναν επιτυχημένο θεσμό, που φέρνει σε επαφή και ευγενή άμιλλα στον Ιερό χώρο των Δελφών, ποιητές και ανθρώπους του πνεύματος από την Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ ήδη υπάρχει σχεδιασμός και για θεσμοθέτηση των «Παγκόσμιων Δελφικών Αγώνων Ποίησης». «Οι Δελφοί μας περιμένουν και του χρόνου να αρθρώσουμε λόγο ποιητικό και να υμνήσουμε το Απολλώνιο φως, σύμβολο του πνεύματος στον ομφαλό της Γης» έγραψε η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, στο δελτίο τύπου που εξέδωσε μετά την λήξη των αγώνων.

Ενώ όμως η διαδικασία εξελίχθηκε εξαιρετικά σε ό,τι αφορούσε τα οργανωτικά, στο επίπεδο της αξιολόγησης του ποιητικού έργου και της απονομής βραβείων και επαίνων, υπήρξαν σοβαρές ενστάσεις από διαγωνιζόμενους και μη. Δεν θα μπούμε βεβαίως στη λογική να κρίνουμε την εμμονική προτίμηση της κριτικής επιτροπής σε συγκεκριμένες ποιητικές φόρμες. Άλλωστε αυτή μπορεί να αποτελεί ιδιαίτερη προτίμηση του φορέα που έφερε την ευθύνη της διοργάνωσης των αγώνων. Θα σταθούμε όμως στην προκλητικά ευνοϊκή μεταχείριση ποιημάτων, με αναφορές και λέξεις-κλειδιά που παραπέμπουν σε χριστιανικό περιεχόμενο, καθώς και στον κραυγαλέο αποκλεισμό από βραβεία και επαίνους, ποιημάτων με αναφορές στην Αρχαία Ελλάδα.

Υπήρξαν πάρα πολλά, αρτιότατα ποιήματα, τα οποία δεν έτυχαν καμίας διάκρισης γιατί απλώς περιείχαν τις «απαγορευμένες λέξεις» Δελφοί, Απόλλων, Ζευς, Ηνίοχος κλπ. Μάλιστα δε η «γραμμή» αυτή της κριτικής επιτροπής ήταν τόσο εμφανής, που πυροδότησε έντονες συζητήσεις αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, οι οποίες συνεχίστηκαν τις επόμενες ημέρες μέσω διαδικτύου.

Οι απορίες μας σχετικά με την κρίση της επιτροπής άρχισαν να λύνονται με μια πρόχειρη έρευνα, η οποία έδειξε ότι το ένα μέλος ήταν ο κ. Σ.Π., καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με αντικείμενο «Διδακτική Θρησκευτικών – Θρησκειολογία», ενώ άλλο μέλος ήταν η κα Μ.Σ., ποιήτρια με πολύ συγκεκριμένο «προσανατολισμό», ο οποίος φαίνεται στους τίτλους του έργου της: «Ακάθιστος λόγος», «Αντίδωρο καρδιάς» κ.λπ.

Αν ήταν εντελώς τυχαία η επιλογή από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών των μελών της επιτροπής, η οποία βεβαίως καθόρισε λόγω της σύνθεσής της και τα αποτελέσματα, δεν τίθεται κανένα περαιτέρω ζήτημα. Αν όμως πρόκειται για στοχευμένη επιλογή των μελών της επιτροπής, με σκοπό την βράβευση ή μη, ποιημάτων συγκεκριμένου «προσανατολισμού», τότε δημιουργούνται εύλογοι συνειρμοί και ερωτήματα προς την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, τα οποία και ζητούν απαντήσεις:

1) Η μεθόδευση αυτή προάγει την ευγενή άμιλλα;

2) Η προσκόλληση στον τραγέλαφο του «ελληνοχριστιανισμού» έχει καμία σχέση με το Απολλώνιο Φως και την Δελφική Ιδέα;

3) Γιατί επιλέγονται οι Δελφοί ως χώρος διεξαγωγής των ποιητικών αγώνων και όχι ένα μοναστήρι για παράδειγμα, όπου θα μπορούσαν ανέτως να διεξαχθούν αμέτρητοι αγώνες ποίησης χριστιανικού προσανατολισμού;

Το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών (ΥΣΕΕ), ο φορέας της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας, παρακολουθεί, καταγράφει και παρεμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις που προσβάλλονται οι Ιεροί μας χώροι και βλάπτεται το ηθικό, πολιτιστικό και αισθητικό επίπεδο των Ελλήνων. Και είναι σαφές ότι στους 32ους Πανελλήνιους Δελφικούς Αγώνες Ποίησης, «κάτι δεν πήγε καλά»...

ΥΠΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ
www.ysee.gr

                                                                  Ευχαριστώ που με διαβάζετε
                                                                   Πλήθων Τ. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ

Σχόλια